شناخت و تعیین مخاطب
درک مخاطبین، اولین گام برای ایجاد یک کاتالوگ موفق است. این شناخت باید به شما کمک کند تا بتوانید تشخیص دهید قرار است کاتالوگ‌ها در اختیار کدام مشتری قرار بگیرد؛ آن مشتری چه ویژگی‌هایی دارد؛ و آنچه شما در کاتالوگ خود ارائه می‌دهید چه کمکی به او می‌کند.

گسترش کسب و کار با کاتالوگ حرفه ای

2- انتخاب محصولات و خدمات
با شناخت مخاطب توانستید به انتخاب گروه هدف خود دست یابید. حال باید تعیین کنید که می‌خواهید کدام یک از محصول یا خدمات خود را همراه با چه کیفیتی به آنها معرفی کنید. این مرحله باید با نگاهی انتقادی به کانال‌های بازاریابی و فروش خود بنگرید. همچنین باید بررسی کنید که در دوره‌های قبلی کدام یک از محصولات، خریداری شده و این خرید توسط کدام یک از مشتریان شما انجام گرفته است. این موارد به شما کمک می‌کند تا محصولات و خدمات دقیق‌تری را برای مخاطب انتخاب کنید.

گسترش کسب و کار با کاتالوگ حرفه ای

3- تولید محتوای کاتالوگ
یک کاتالوگ حرفه‌ای در درجه اول باید متنی حرفه‌ای داشته باشد. متنی که با زبانی روان و جذاب بتواند محصولات شما را به مخاطب معرفی کند. در این زمینه رعایت اعتدال در حجم متون تولیدی بسیار مهم است. در واقع شما باید بتوانید با شناخت مخاطب و ویژگی‌های محصول مدنظر، متنی را بدون زیاده‌گویی و همچنین بدون فراموش کردن معرفی ویژگی‌های اصلی محصول تولید کنید.

گسترش کسب و کار با کاتالوگ حرفه ای

فارغ از متن، تصاویر یکی دیگر از عناصر اصلی هر کاتالوگ هستند. یک کاتالوگ حرفه‌ای ابزاری برای معرفی محصول است؛و مهم‌ترین اصل در معرفی صحیح یک محصول، استفاده از تصاویر بسیار باکیفیت می‌باشد. بهتر است به این نکته همواره توجه داشت که کاتالوگ معمولا به عنوان یک ابزار تبلیغاتی لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین مخاطب انتظار دارد تصاویر با کیفیتی را در آن مشاهده کند.

4- طراحی و چاپ کاتالوگ
حجم محتوای تولید شده، بیانگر اندازه و تعداد صفحات کاتالوگ شماست. در نظر داشته باشید که طراحی کاتالوگ حرفه‌ای دقیقا باید بر مبنای استانداردهای از پیش تعیین شده باشد. بنابراین پیش از آغاز طراحی، بررسی کنید که ابعاد و تعداد صفحات کاتالوگ شما از این استانداردها پیروی کند.

همچنین در مرحله چاپ، دقت کنید که از کاغذی با جنس و گرماژ مناسب برای کاتالوگ استفاده نمایید. به طور معمول در کاتالوگ از کاغذ گلاسه دورو استفاده می‌کنند. از سویی برای جلد کاتالوگ از کاغذی با گرماژ بالاتر از صفحات داخلی استفاده می‌شود.

گسترش کسب و کار با کاتالوگ حرفه ای

در زمینه چاپ کاتالوگ نیز، توجه به کیفیت چاپ بسیار مهم است. استفاده از دستگاه‌های چاپ پنج رنگ (البته در مرحله طراحی این موضوع باید در نظر گرفته شود)، می‌تواند کیفیتی بالا را برای کاتالوگ به ارمغان بیاورد.

5- استفاده از کاتالوگ بر مبنای استراتژی
یک کاتالوگ حرفه‌ای در واقع بخشی از یک برنامه بازاریابی یا کمپین تبلیغات است. بنابراین بسیار مهم است که طراحی کاتالوگ کاملا بر مبنای استراتژی بازاریابی شما و در هماهنگی کامل با سایر ابزارهای مشاوره تبلیغاتی کمپین‌های بازاریابی شما باشد.به عنوان مثال رنگ‌های به‌کار رفته در طراحی کاتالوگ، باید در هماهنگی کامل با رنگ سازمانی و رنگ‌های به‌کار رفته در سایر بخش‌های احتمالی، از جمله وب‌سایت، بیلبورد، بروشور، کارت ویزیت و … باشد.


وبلاگ ماندگار کاتالوگ ,یک ,استفاده ,ای ,حرفه ,مخاطب ,با کاتالوگ ,کاتالوگ حرفه ,کار با ,و کار ,گسترش کسب ,تعداد صفحات کاتالوگمنبع

اطلاعات مهم کارت ویزیت

انواع پوشش های مختلف در چاپ

زمان و نحوه صحیح ارائه کارت ویزیت

بررسی انواع کارت ویزیت

بخش اول: 12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب

بخش دوم: 12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب

بخش سوم: 12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ دکتر امیر سبحانی برنامه نویسان و گرافیستان سیرتا پیاز سیم خاردار ✿دوصـــــــت دآرَم✿ قلمزنی،قلم زنی،قلمزنی گیلان،قلمزنی ایران،قلمزنی جهان،قلم زنی گیلان،قلم زنی ایران،قلم زنی جهان،جام مارلیک،جام مارلیگ، جامهای مارلیک،ج لوازم خانگی سایت تخصصی بازی و سرگرمی بازار گل تهران فروش چراغ خودرو