کاتالوگ چیست؟
کاتالوگ یکی از ابزارهای تبلیغلات و بازاریابی است که میتواند در حیطهی اطلاعرسانی و آگاهیبخشی در مورد محصولات و خدمات یک شرکت کاربرد موثری داشته باشد.
کاتالوگها برگههای مرتبط به هم هستند که در یک قالب بسیار جذاب و دیدنی، فهرستی از محصولات یا خدمات را همراه با توضیحات و توصیف اقلام، قیمتها و جزئیات دیگر مانند تصاویر یا لینکها به مشتریان ارائه میدهد. به بیان سادهتر این برگههای جذاب برای افرادی که ارائهکنندهی کالا و خدمات شما به مشتری هستند (به صورت معمول فروشنده یا واسطهی فروش) به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و تکنیک فروش بسیار کارآمد، جهت معرفی محتویات محصول، جلب نظر مشتری و در نهایت تبدیل او به خریدار واقعی میباشد.
کاتالوگ چیست؟
اهمیت کاتالوگ به عنوان یک تکنیک و ابزار تبلیغاتی در فروش
اهمیت کاتالوگ به عنوان یک تکنیک و ابزار تبلیغاتی در فروش
از سوی دیگر در شرایط اقتصادی امروز، فرآیند فروش و تامین بودجه کافی جهت بازاریابی و تبلیغات ممکن است مشکلات سختی را ایجاد کنند. بنابراین داشتن یک کاتالوگ مفید و موثر بسیار تاثیرگذار خواهد بود چرا که یک کاتالوگ قوی میتواند بدون شک، نام تجاری شما را به مخاطبین مورد نظرتان بهطور حرفهای معرفی کند. بسیاری معتقدند که کاتالوگها بخش مهمی از استراتژی چند کاناله برای یک سازمان بوده و توانایی افزایش فروش تا ۲۹٪ را دارند به طوری که برخی از سازمانها بیان کردند که به صورت میانگین ۵۹ درصد از فروش خود را مستقیما به کاتالوگها وابسته میدانند.
اهمیت کاتالوگ به عنوان یک تکنیک و ابزار تبلیغاتی در فروش
کاتالوگها در ظاهر شباهت بسیاری با بروشورها دارند. اما اطلاعاتی که از محصول یا خدمات در کاتالوگ مطرح میگردد نسبت به بروشورها مختصرتر ولی توأم با جذابیت و تصاویر باکیفیتتری است. مشتری بالقوه در ابتدا میتواند فهرستی از محصولات یا خدمات شما را به صورت مختصر در کاتالوگ مشاهده کرده و در صورت تمایل برای دستیابی به اطلاعات جامعتر به بروشور مختص آن محصول یا خدمات مراجعه نماید. بنابراین به دلیل اینکه در مشاهدات اولیه و کلی محصولات، کاتالوگها بسیار مورد استفاده قرار میگیرند در مقایسه با بروشورها میبایست از کاغذ با کیفیت بالاتری تهیه گردند.
با تمامی تفاسیر بیان شده نباید این نکته را فراموش کرد که هزینه طراحی و چاپ کاتالوگ ها به دلایل مختلف، بالا خواهد بود. برخی از این دلایل عبارتاند از : بالا بودن گرم هر برگ از کاتالوگ و ضخیم شدن کاغذهای به کار رفته، طراحیهای خاص توأم با تصاویر با کیفیت و گیرا، جمعبندی برگههای پیوسته در قالب یک کتابچه و تهیه جلد مناسبی که با سلایق گوناگون میتواند متفاوت بوده و از پوششهای خاص مانند سلفون مات، براق و مخملی تهیه شود.
اهمیت کاتالوگ به عنوان یک تکنیک و ابزار
کاتالوگ چیست؟
با توجه به طراحی و چاپی که برای کاتالوگها در نظر گرفته میشود، امکان استفاده از آنها جهت بازاریابی در صنایع مختلف فراهم گشته است. بدین ترتیب بسته به نوع کسب و کار و محصولات خود میتوانید از این کتاب کوچک جهت شناساندن نام تجاری و خدمات خود به مشتریان، بیشترین بهره را ببرید.
اهمیت کاتالوگ به عنوان یک تکنیک و ابزار تبلیغاتی در فروش
با وجود تحولات عظیمی که در دنیای دیجیتال به وجود آمده است، بسیاری از شرکتهای خارجی همچنان استفاده از کاتالوگ را به عنوان یک سرمایهگذاری خوب میدانند که در صورت طراحی و چاپ صحیح میتواند منجر به جذب مشتری و فروش بالای محصولات یا خدمات آنها گردد. همچنین بسیاری از مشتریان، خواهان آشنایی کامل با محصولات و خدمات شرکت هستند؛ بنابراین داشتن یک کاتالوگ حاوی اطلاعات همراه با تصاویر جذاب در دستانشان میتواند نوعی از حس تعامل با کالا را برای آنها ایجاد کند.
همه برندها و کسب و کارهای تجاری در پایان به دنبال یک هدف هستند و آن هم فروش تا بینهایت است. حال، چالشی که ممکن است میان صدها کاتالوگ موجود در بازار ایجاد شود مبحث جذب مشتری است؛ بدین معنا که یک کاتالوگ باید بلافاصله نوع کسب و کار، مزیت رقابتی محصول و جذابیت کافی جهت مشاهده را به نمایش بگذارد.
بنابراین سازمانهای حرفهای این ابزار
زمان و نحوه صحیح ارائه کارت ویزیت
بخش اول: 12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب